Author Topic: Problemas con PI comercial  (Read 8423 times)

Offline edif300

  • PixInsight Addict
  • ***
  • Posts: 158
    • http://www.astrosurf.com/ilizaso
Problemas con PI comercial
« on: 2008 January 18 12:13:49 »
Hola,

He bajado la versión comercial...

Ejecuto y me indica que "Invalid or corrupted license data" le doy a aceptar y me aparece la pantalla:



He intentado varias veces, bajado los archivos de instalación 2 veces... ni siquiera puedo entrar a activar la versión comercial.

En fin... a ver si alguien me puede ayudar
Astroargazkigintza
www.astrosurf.com/ilizaso

Offline OriolLehmkuhl

  • PixInsight Addict
  • ***
  • Posts: 177
    • http://www.astrosurf.com/brego-sky
Problemas con PI comercial
« Reply #1 on: 2008 January 18 12:26:46 »
Hola,

has borrado el antiguo fichero de liciencia (el de la trial)  :?

Oriol & Ivette

Offline Juan Conejero

  • PTeam Member
  • PixInsight Jedi Grand Master
  • ********
  • Posts: 7111
    • http://pixinsight.com/
Problemas con PI comercial
« Reply #2 on: 2008 January 18 12:33:42 »
Hola Iñaki

Tienes que borrar el archivo de licencia de la versión de prueba. Sí, efectivamente esto es un bug, porque ese archivo debería desaparecer de forma automática... está claro que no es posible sacar algo que funcione a la primera ;)

Busca en tu directorio personal:

C:\Documents and Settings\<tu_nombre>

donde <tu_nombre> es tu nombre real de usuario. En esta carpeta debes tener un archivo de licencia de la versión trial:

.pixinsight-license

simplemente bórralo. Una vez borrado, ejecuta la versión comercial y entra tu id de usuario y el código de activación. Así funcionará sin problemas.

Cuando hayas activado tu licencia, no olvides hacer una copia de seguridad de tu .pixinsight-license. Copiando este archivo en tu directorio personal de cualquier ordenador que poseas podrás instalar PI en él sin problemas.

Disculpa por el error!
Juan Conejero
PixInsight Development Team
http://pixinsight.com/

Offline edif300

  • PixInsight Addict
  • ***
  • Posts: 158
    • http://www.astrosurf.com/ilizaso
Problemas con PI comercial
« Reply #3 on: 2008 January 18 12:34:43 »
jod******r!!!

Gracias pareja, pensé que esa licencia se eliminaba al desinstalar...
Astroargazkigintza
www.astrosurf.com/ilizaso

Offline edif300

  • PixInsight Addict
  • ***
  • Posts: 158
    • http://www.astrosurf.com/ilizaso
Problemas con PI comercial
« Reply #4 on: 2008 January 18 12:36:08 »
Hola Juan,

Hemos escrito a la vez,

Gracias por la ayuda, ya me funciona tras eliminar la licencia del trial.

Jajaja... estas me tocan a mi  :lol:
Astroargazkigintza
www.astrosurf.com/ilizaso

Offline Simon Hicks

  • PixInsight Old Hand
  • ****
  • Posts: 333
Problemas con PI comercial
« Reply #5 on: 2008 January 18 12:48:20 »
Hi PI guys,
                    I've just had exactly the same problem. Lucky for me that the Google translator helped me understand the simple solution. Might be a good idea to post an English answer to this for other users.

Cheers
             Simon

Offline Carlos Milovic

  • PTeam Member
  • PixInsight Jedi Master
  • ******
  • Posts: 2172
  • Join the dark side... we have cookies
    • http://www.astrophoto.cl
Problemas con PI comercial
« Reply #6 on: 2008 January 18 13:21:21 »
Hi Simon

You are right :) here is a traslation / quick guide:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Problem:

Once the commercial release has been installed, and launched for the first time, a "Invalid or corrupted license data" message appears, and later the following screen appears:




How to solve:

This is a small bug, and occurs when a existing trial licence is still located on the user's folder.


Open the following folder:
C:\Documents and Settings\<user>

where <user> is your session's user. Under this folder locate the following file, which corresponds to the trial licence:

.pixinsight-license

and then delete it.


Once it is deleted, launch the commercial release, enter your id and activation code. Now everything should work properly.


When the commercial licence has been activated, don't forget to make a backup copy of the. pixinsight-license file. Copying this file in your personal folder on any computer that you own, PixInsight should be able to be installed without problems.



We are sorry for the error!
Regards,

Carlos Milovic F.
--------------------------------
PixInsight Project Developer
http://www.pixinsight.com

Offline Juan Conejero

  • PTeam Member
  • PixInsight Jedi Grand Master
  • ********
  • Posts: 7111
    • http://pixinsight.com/
Problemas con PI comercial
« Reply #7 on: 2008 January 18 13:21:25 »
Hi Simon

Of course, I'm writing about this topic right now :)

Sorry for this problem. I have included a section in the "Download and Activation Instructions" email message to explain how to remove the trial license.

Wow, this is difficult... so many tiny details waiting to fail! ;)

Thanks for your patience and support!
Juan Conejero
PixInsight Development Team
http://pixinsight.com/

Offline Simon Hicks

  • PixInsight Old Hand
  • ****
  • Posts: 333
Problemas con PI comercial
« Reply #8 on: 2008 January 18 13:29:03 »
Juan,
          Thanks for the translation. Don't apologise! I was actually impressed with the very professional and easy payment, installation and activation process.....evrything actually went very smoothly. Well done for all the hard work.  8)

Cheers
             Simon

Offline ManoloL

  • PixInsight Addict
  • ***
  • Posts: 220
Problemas con PI comercial
« Reply #9 on: 2008 January 18 13:38:13 »
Hola:
Ya también he corregido el problema.
Saludos.
Saludos.

Manolo L.